Το Facebook άνοιξε διαδικτυακό κατάστημα

Δημοσιεύτηκε στις Σεπ 28 2012 - 9:46πμ

  Προτάσσοντας τη μοναδική του ικανότητα να προτείνει προϊόντα, το Facebook άνοιξε ένα διαδικτυακό κατάστημα δώρων. Η κίνηση αυτή ωθεί το κοινωνικό δίκτυο στο τερέν του e-commerce του Amazon, τη κατάλληλη όμως στιγμή. Στην Amazon είναι απασχολημένοι με τη δημιουργία ταινιών, hardware για υπολογιστές, υπηρεσίες cloud, καθώς και την είσοδο της εταιρίας σε άλλες αγορές πολύ μακριά από την κύρια δραστηριότητά της, τη πώληση υλικών αγαθών.

  Το Facebook δεν προσπαθεί να σφετεριστεί ακριβώς την Amazon. Το λανσάρισμα του Facebook Gifts είναι περιορισμένo: Το Facebook δίνει έμφαση προϊόντα κάτω των 50$ όπως κάλτσες, cupcakes, αρκουδάκια, και Starbucks κάρτες δώρων. Η ιδέα είναι ότι στο Facebook θα δείτε λέξεις όπως «Happy Birthday» ή «συγχαρητήρια» στον τοίχο κάποιου και κοινοί φίλοι θα αγοράσουν κάτι για το άτομο αυτό μέσα από το νέο κατάστημα.
  Είναι μια ευνόητη και αποδεδειγμένη ιδέα. Το Facebook την απέκτησε όταν την ενός χρόνου τη mobile startup δώρων, Karma, το Μάιο. Στους επόμενους μήνες, το Facebook έχει ήδη πλασάρει ξανά την υπηρεσία αυτή και δημιούργησε ένα desktop app, το οποίο είναι σήμερα το  Facebook Gifts. (Από το 2007 έως το 2010, λειτουργεί στο Facebook ένα κατάστημα με το ίδιο όνομα, αλλά πωλούνται μόνο εικονικά αγαθά.)
  Σε μια συνέντευξη τον Ιούλιο, ο διευθυντής του Facebook για τη διαφήμιση του προϊόντος, Gokul Rajaram εξήγησε τη σκέψη του Facebook σχετικά με τα δώρα:
Ο λόγος που άνθησε αυτή η ιδέα, είναι γιατί είδαμε ότι οι ευχές των ανθρώπων για χαρούμενα γενέθλια, είναι μια πραγματικά κοινή κοινωνική νόρμα στο Facebook. Το Facebook θα σας πει βασικά ποιοι από τους φίλους σας έχουν γενέθλια σήμερα. Έτσι είπαμε, αυτός θα μπορούσε να είναι ένας πολύ ενδιαφέρον τρόπος για να ενισχύσουμε αυτή την εμπειρία. Εκτός από το να λες «Χρόνια Πολλά», θα μπορούσες να δώσεις στην πραγματικότητα ένα μικρό δώρο. Πιστεύουμε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση που λειτουργεί από το κινητό, το σταθερό υπολογιστή και είναι κάτι που να ταιριάζει με τις προδιαγραφές μας.
  Με άλλα λόγια, το Facebook προσπαθεί να έχει κέρδος το κοινό, φυσικές συμπεριφορές στο δίκτυό της με τρόπο που να φαίνονται πιο φυσικές από ό,τι άλλες διαφημίσεις του Facebook, όπως οι «Sponsored Stories» που ξεπροβάλλουν όταν ένας από τους φίλους σας σχολιάσει στη σελίδα μιας επιχείρησης. Το Facebook εγκαινιάζει την επιχείρηση τόσο από την εφαρμογή του για κινητά όσο και από τους σταθερούς υπολογιστές, 4 μήνες μόνο μετά την απόκτηση του Karma.
  Είναι μια έξυπνη προσέγγιση. Αν κάποιος είναι σε καλύτερη θέση από ό, τι Amazon για να προτείνει προϊόντα στους ανθρώπους, είναι το Facebook, και η εταιρεία είναι ανοικτή για ένα ευοίωνο ξεκίνημα. Είναι μια μικρή αρχή, αλλά έτσι άλλωστε ήταν η αρχή του ίδιου του Facebook.
Πηγή: wired.com/